Firmowa strona www

computer-keyboard-1207681__340To, że na stronie www Twojej firmy w dostępnym, łatwym do zauważenia miejscu musisz umieścić pełny kontakt telefoniczny, kontakt mailowy i dokładny adres firmy myślę, że jest dla Ciebie oczywiste. Natomiast sprawa z odszukaniem przez klienta adresu Twojej firmy w realnym świecie nie wygląda już tak dobrze.  Nie każdy przecież jest zorientowany, gdzie w Twoim mieście znajduje się adres pod którym odnajdzie właśnie Twoją firmę. Musisz wiedzieć, że większości potencjalnych klientów nie będzie chciało się szukać na planie miasta ulicy, skweru czy placu przy którym znajduje się Twoja firma. Część z nich zadzwoni do Ciebie abyś wytłumaczył im, jak do Ciebie dojechać, inni zwyczajnie zrezygnują.  Dlatego chcę pokazać Tobie sprytne darmowe narzędzie dzięki któremu w łatwy i szybki sposób przy pomocy interaktywnej mapy pokażesz swoim potencjalnym klientom, gdzie znajdują się np. Twoje sklepy, oddziały firmy, siedziba firmy itd.  Wtedy każdy klient będzie mógł szybko trafić do Ciebie aby kupić Twoje produkty czy usługi.   To narzędzie nazywa się maps google! Tutaj na przykładzie możesz zobaczyć jak działa to narzędzie.   Jak widzisz klient według uznania może sobie powiększać lub pomniejszać mapę na której zaznaczone są Twoje obiekty. Może mapę przesuwać w dowolnym kierunku, drukować ją i rozsyłać do znajomych link do Twojej mapy. Mapa może być wyświetlana jako zwykły plan, mapa satelitarna czy połączenie dwóch wcześniej wymienionych wersji, jako mapa hybrydowa.   Właśnie – czy zastanawiałeś się kiedyś, co może dać Ci firmowa strona internetowa? Dlaczego miałbyś mieć własny serwis www? Większość przedsiębiorców, którzy chcą taką stworzyć, ma dosyć mgliste pojęcie na ten temat: „Żeby promowała moją firmę”. Myślę, że zaciekawi Cię, gdy wypiszę bardziej konkretne powody. Konkurencja posiada już firmowe strony internetowe. Wbrew pozorom, nie jest to argument w stylu „wszyscy mają, to my tez musimy”. Chodzi o to, że tworząc stronę internetową i odpowiednio ją promując, dajesz internautom znak: istnieję, zajmuję się tym i tym. Gdybyś nie miał własnej strony www, internauci mogliby o tym zapomnieć.  Pracowałem swego czasu w lokalnej stacji telewizyjnej. W grudniu, tuz przed Świętami Bożego Narodzenia i kilka miesięcy później, przed Wielkanocą, lokalni przedsiębiorcy zamawiali u nas emisję życzeń świątecznych. Kilka słów: „Z okazji Świąt firma Xyz życzy wszystkim klientom wszystkiego najlepszego…”. Tymi życzeniami nic przecież nie sprzedawano, ale wiesz, dlaczego przedsiębiorcy w nie inwestowali? Bo dzięki temu przypominali konsumentom o swoich firmach. Dbali o to, aby o ich firmach pamiętano. Tak samo jest w sytuacji strony internetowej. Jeżeli internauta szuka usług lub produktów takich, jak Twoje w internecie, a nie znajdzie Twojej strony internetowej, wypadasz z gry. Jeden zero dla konkurencji, bo była tam, gdzie internauta chciał ją znaleźć. Darmowy pracownik 24/7. Nic w tym twierdzeniu nie jest przesadzone. Dobrze zbudowana strona internetowa potrafi odpowiedzieć na większość pytań Twoich klientów (oszczędzając czas Twój lub Twoich pracowników). Jeśli chcesz, może tez przyjmować zamówienia.  U mnie w mieście jest tylko jedna szkoła językowa, której strona internetowa została „zatrudniona” w procesie rekrutacji – zbiera ona wszelkie potrzebne informacje o osobach zainteresowanych. I powiem Ci, że właściciel nie zapłacił wcale majątku stworzenie mechanizmu rekrutacyjnego – zajął się tym informatyk, który umieścił na stronie zwykły formularz. Rozwiązanie proste, ale znacząco usprawnia pracę w szkole, bo sporo osób szuka placówki szkoleniowej najpierw w internecie. Darmowe medium reklamowe. No, prawie darmowe. Ale spójrz: raz wykonana strona internetowa może istnieć przez lata. Aktualizować ja możesz sam – warto zastanowić się nad stworzeniem jej na tzw. systemie zarządzania treścią (CMS), aby było to znacznie prostsze. Raz na rok (najczęściej) opłacasz serwer i domenę, ale to i tak niewiele w porównaniu z innymi mediami. Do kosztów należy też dodać takie usługi jak np. pozycjonowanie strony internetowej, ale i to nie jest duży koszt – znacznie mniejszy niż reklama w innych mediach.  Co ważne, nie jesteś ograniczany czasem emisji lub powierzchnią reklamy w gazecie lub czasopiśmie. Na stronie internetową możesz umieścić nieporównywalnie więcej informacji niż w najdłuższej reklamie telewizyjnej za ułamek ceny tejże.  Darmowym medium reklamowym może stać się także lista adresów e-mail osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową. Zaoferuj in coś wartościowego w zamian za adres e-mail. Będziesz mógł potem informować ich np. o promocjach – zupełnie za darmo. Zwiększanie sprzedaży przez edukowanie internautów. Jedna z najciekawszych funkcji firmowej strony internetowej, jednocześnie jena z najrzadziej spotykanych. Zupełnie za darmo możesz stworzyć krótki kurs e-mailowy, który, przekazując informacje internautom na ich skrzynki e-mailowe, przekona ich do Twoich produktów/usług.  Umieść informacje o Twoich produktach/usługach także na firmowej stronie internetowej. Nie żałuj odwiedzającym informacji – im więcej się dowiedzą, tym bardziej Ci zaufają.  Wypisałem kilka korzyści jakie daje firmowa strona internetowa, ale myślę, że zainteresował Cię ten temat. Dowiedz się więcej na firmawinternecie.net: żeby stworzyć opłacalna stronę internetową, trzeba albo zatrudnić specjalistę, albo… wiedzieć o branży jak najwięcej.  Oczywiście – od każdej reguły są wyjątki. Nie każda firma musi mieć stronę internetową, niektóre wręcz nie powinny (to te, w których nikt by o stronę nie dbał). Jednak jest to temat na osobny artykuł.


Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *